Veelgestelde vragen

Hieronder beantwoorden wij enkele vragen die regelmatig aan ons gesteld worden door klanten.

Heeft u een andere vraag of je kom je ergens niet uit? Neem gerust contact met ons op en wij zullen zo snel mogelijk uw vraag beantwoorden,

Veelgestelde vragen

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen na mijn reservering, Is de boeking wel goed gegaan?

Het kan voorkomen dat u geen bevestiging ontvangt nadat u succesvol een reservering heeft afgerond. Dit is vervelend en kan verschillende oorzaken hebben.

  • U heeft misschien een foutief e-mailadres ingevuld. Een typefoutje kan iedereen overkomen, maar dat kan wel als gevolg hebben dat u geen bevestiging ontvangt.
  • U heeft onze bevestigingsmail misschien per ongeluk zelf verwijderd, of juist al binnengehaald via een ander apparaat. Check dus voor de zekerheid uw prullenbak en eventuele andere apparaten waarmee u mailt.
  • Onze bevestigingsmail is in uw spambox terechtgekomen. Controleer dus of onze mail door uw software ten onrechte als spam is aangemerkt en naar uw spambox of prullenbak is verplaatst.
  • Onze bevestigingsmail is onderweg van onze mailserver naar uw mailaccount tegengehouden en verwijderd door een (te) streng afgesteld spamfilter. Dergelijke mails verdwijnen als het ware in een zwart gat. Dit komt vooral voor bij accounts van de grote gratis mailproviders, zoals Gmail, Hotmail, LiveMail en iCloud. Hier is niets aan te doen, dergelijke mails zijn niet te achterhalen.

Heeft u wel een boeking gedaan (inclusief succesvolle betaling), maar geen bevestigingsmail ontvangen? Neem dan even contact met ons op en geef zo goed mogelijk de gegevens van uw boeking door: uw naam en het gebruikte e-mailadres, de naam en de datum van de geboekte vaart, de datum en tijd van de boeking en het aantal personen. We checken uw reservering dan handmatig en nemen contact met u op.

Kan het voorkomen dat een geboekte vaart niet doorgaat?

Ja, het kan helaas voorkomen dat u plaatsen heeft gereserveerd en de tickets heeft betaald, maar dat we toch besluiten de vaart niet te laten doorgaan. Dit kan verschillende redenen hebben. We laten u dit dan op tijd weten en betalen u uiteraard de gemaakte reserveringskosten terug. In officiële taal:

“IJmuidense Rondvaart Maatschappij BV behoudt zich het recht voor een vaart te annuleren bij onvoldoende boekingen (minder dan het bij de vaart vermelde minimum aantal, of minder dan 20) een week voor vertrek, of door onvoorziene omstandigheden. Bij annulering door IJmuidense Rondvaart Maatschappij BV zijn wij tot niets meer verplicht dan tot het terugbetalen van de betaalde ticket- en boekingskosten. Deze worden per ommegaande gerestitueerd.”

Wat zijn jullie algemene voorwaarden?

U kunt de algemene voorwaarden van de IJmuidense Rondvaart Maatschappij vinden op de pagina Algemene Voorwaarden.

Hoe staat het met de veiligheid aan boord?

Onze boot is gecertificeerd door de Nederlandse Scheepsvaart Inspectie, voldoet aan alle veiligheidseisen en wordt goed onderhouden. Het personeel aan boord is ervaren en volledig gekwalificeerd.

Is de boot toegankelijk voor rolstoelen?

Ja, het schip is rolstoeltoegankelijk, met uitzondering van de sanitaire voorzieningen.

Kan een rondvaart aangepast worden aan onze wensen?

Als alle passagiers behoren tot dezelfde groep kunnen we het programma aanpassen aan uw wensen. Neem contact met ons op voor vrijblijvende informatie en het bespreken van uw wensen.

Welke route varen jullie?

U kunt meer lezen over onze standaard vaartochten op deze pagina. Als u de boot afhuurt voor een gezelschap kunnen we diverse routes volgen en dit doen we in overleg met u. Zie ook de pagina Arrangementen.

Hoeveel personen kunnen op de boot?

De Koningin Emma kan maximaal 100 passagiers vervoeren.

Wat is het vertrek- en eindpunt van de rondvaarten?

Ons vertrek- en eindpunt ligt in de haven van IJmuiden, bij de “Dankzij Terminal”. Die ligt in de kop van de haven, aan het Sluisplein. Een routebeschrijving staat op de contactpagina.

Kan ik zeeziek worden?

Hoewel wij als enige rondvaartmaatschappij van Nederland de Noordzee opgaan, doen we dit alleen bij relatief kalm weer. De kans dat u zeeziek wordt is niet 100 procent uitgesloten, maar het komt in de praktijk vrijwel niet voor. Als u heel erg gevoelig bent voor zeeziekte, dan is het misschien aan te raden om van tevoren een reisziektetabletje in te nemen. Maar nogmaals, de kans op zeeziekte is eigenlijk te verwaarlozen.

Kan ik bij jullie werken?

Misschien wel! Af en toe zoeken we nieuw personeel en we plaatsen dan een vacature in de Nieuwsrubriek.